duminică, 22 aprilie 2018

Book Tag #1

    Am o listă de diversități pe care vreau să le postez pe această platformă, în afară, bineînțeles, de descărcările mele literare. Așadar, am primit tag-ul următor de la prietena mea, Diana Pața, de pe blogul omicapartedinviata.blogspot.ro.
     Here we go:
   1) Twitter: Cea mai scurtă carte preferată a ta.
      Este vorba despre Castelul din Otranto de Horace Walpole, roman gotic, o cărticică ce-ți provoacă suspansul și groaza de la primele pagini. Am făcut căutări destul de amăunțite pe la anticariatele de la mine din oraș întrucât n-o găseam nicăieri de cumpărat. Am avut noroc într-un final. Acum o dețin și o consider o piesă valoroasă din biblioteca mea, mai ales pentru că sunt iubitoare de gotic, horror, suspans și toată familia lor :)). Nu spun foarte multe despre acest roman mic deoarece am de gând să-i fac o recenzie cât de curând.
    2) Facebook: O carte pe care toată lumea te-a presat s-o citești.
       Mă gândesc că nu se pun la socoteală cărțile pe care eram obligați să le citim în liceu, căci în afară de vreo 2-3 romane necesare pentru bac nu m-a fascinat niciunul. În fine, am o carte ce stă la mine în bibliotecă de aproape un an (am primit-o de ziua mea anul trecut) și îmi tot face cu ochiul. Este vorba despre Idiotul de F. M. Dostoievski, autor care-mi place foarte mult, însă am tot amânat lecturarea acestui  roman în decursul anului încât n-am reușit să citesc decât 45 de pagini. În principiu, nimeni nu mă constrânge s-o citesc, presiunea este pur personală. Sunt convinsă că-mi va plăcea mult deoarece ador stilul lui Dostoievski, așadar voi face o promisiune față de mine însămi c-o voi lua în primire în viitorul cât se poate de apropiat.
    3) Tumblr: O carte pe care ai citit-o înainte să devină cool.
        Răspunsul pentru această cerință este unul dificil, trebuie să recunosc. Mă tot gândesc de câteva minute și, zic eu, am ajuns la o concluzie satisfăcătoare. Cartea pe care am citit-o înainte să devină "cool" ar fi Fantomele ne știu toate secretele de Megan Crewe pe care am citit-o acum câțiva ani, deși n-am fost niciodată o consumatoare împătimită de genul young adult. În afară de prietena care mi-a împrumutat-o în perioada aceea, nu mai auzisem pe nimeni care să aibă cunoștință de această carte. Sincer, nici acum nu știu dacă e cool sau populară, însă am mai auzit oameni vorbind despre ea. Un roman drăguț, pentru adolescenți, numai bun pentru o zi rezervată relaxării.
      Ca o mică paranteză, mă gândesc dacă Neamul corbilor - Copiii întunericului, romanul Laviniei Călina era foarte cunoscut când l-am citit eu, adică acum vreo 3 ani. Cred că și acesta s-ar încadra în cerință.
    4) Instagram: O carte care a fost atât de frumoasă încât a trebuit să pui o poză cu ea pe Instagram.
      Pun foarte des poze pe instagram cu cărțile mele (@andreea.caloian98 btw), dar dacă ar fi să menționez una a cărei copertă îmi place în mod special, aceea ar fi Elixirul dragostei de E. E. Schmitt. Un roman simpatic, limbaj poetic plin de încărcătură stilistică, dar cu un subiect simplu: cartea este compusă în totalitate din scrisorile pe care cei doi protagoniști, Adam și Louise, foști iubiți, și le trimit după despărțire. Separați atât sufletește, cât și fizic, fiecare trăind în alt oraș, cei doi se țin la curent cu noutățile vieților lor. Deznodământul este unul pe care probabil majoritatea cititorilor l-au prevăzut, fapt care m-a făcut să-i ofer 4 steluțe din 5 pe goodreads. 
    5) Youtube: O carte pe care ți-o dorești ecranizată.
       Cu siguranță multe dintre cele pe care le-am citit merită ecranizare, însă prima care-mi vine acum în minte este Dresoarea de Cristina Nemerovschi. Mi-ar plăcea să văd conexiunea dintre om și animal atât de frumos descrisă în filele acestui roman transpusă în imagini, la fel și toată povestea de viață copleșitoare a Ludmilei. O carte căreia, din nou, vreau să-i scriu o recenzie aici, pe blog.
        Și, dacă se poate o completare, din nou, îmi doreeesc o ecranizare a romanului Paulei Hawkins, În ape adânci. Ar fi una mai bună decât Fata din tren, părerea mea (nu de alta, dar și cartea e mai bună :D).
    6) Myspace: O carte despre care nu-ți amintești dacă ți-a plăcut sau nu.
    Aceasta ar fi Lorelei de Ionel Teodoreanu, un roman pe care l-am citit acum 5 ani. În afara finalului trist, nu-mi aduc aminte nimic din această carte, așadar nu pot spune cu exactitate dacă mi-a plăcut sau nu. Voi reveni probabil asupra ei pentru a-mi reactualiza informațiile privitoare la subiect.
    7) Goodreads : O carte pe care o recomanzi tuturor.
     Greeeu de decis. Această întrebare chiar m-a făcut să realizez că eu nu citesc cărți accesibile tuturor :)) Sau cel puțin nu tuturor categoriilor de vârstă. Aș spune totuși Misery pentru că da, oricine mă cunoaște știe că am o slăbiciune pentru povestea bietului scriitor aflat în posesia detestabilei Annie Wilkes. Este una dintre cărțile mele favorite all times, sunt iubitoare de King și cred (sper) că Misery ar fi destul de accesibilă pentru toată lumea, în special celor care iubesc suspansul, groaza, teama. Totuși, inima trebuie să fie tare!
     Cam acesta a fost primul meu Book Tag de pe blog. Mă bucur dacă e inspirațional și am trezit cuiva vreo curiozitate în legătură cu cele de mai sus. Am de gând să mai răspund la astfel de tag-uri, mi se pare distractiv și benefic pentru oricine care e în căutare de cărți noi ( ăștia puțini câți am mai rămas). Mi-ar plăcea să văd reacțiile oamenilor și să primesc răspunsuri cu ce ar completa ei la fiecare cerință. Chiar aș fi bucuroasă, so don't be afraid to express yourself! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

A letter to my panic disorder

  Hey, twin Hey, flame  How about you and me getting out of bed for the first time in weeks? How about us standing on our feet and actual...